Berdua di Best Western lagi ;)

Assalam

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan Ayang!
#Entri dedicated untuk mr hubby tercinta

Dipelawa untuk ber"honeymoon" ke Best Western Premier Sentral Dua kali ini janganlah sekali2 ditolak. Pelawaan dari si dia yang senantiasa sibuk.

Buat menghilangkan lelah, marilah kita pergi berehat.  Melupakan kesibukan seharian yang tidak akan ada akhirnya.  Berdua sahaja?  Berdua kan lebih baik...  #winkwink

Check-in
Sila tekan remote TV.. nah! Warmest Greetings from Best Western Premier
Deluxe Suite.. ada dua katil Queen size rupanya. Kesal juga tak bawa ms Little dan cik kakak. Jangan nak nyesal sangat.. ni advanced surprise for mommy's  and not yours... :p
Suka hatilah nak ambil gambar air..
Dari sudut mana pun.. hahaha
Fridge kali ni ngak ada freezer.. hmmm.. takkan nak buat ice cream Malaysia kot
Compliments tea coffe pun ngam ngam untuk dua orang sahaja..
But i really like the bathroom.  Ada dua sinki dan two rooms untuk shower dan toilet walaupun tanpa bath tub. Ada privacy dan tak rebut2 nak guna sinki dan toilet. Maknanya bak kata ustazah " Pilih sinki sorang satu.  Kalau kotor.. hangpa cucilah sinki hangpa sendiri.. " Tak gitu?  Thanks ustazah di atas pencerahan ... <3
Dan i memang adore cermin dan hair dryer cenggini untuk rebonding jambul.  Mr hubby pls take note!
Ish.. ulang tayang katil lagi.. Dah kenapa? hahhahahahahhaha
Oooooo... suruh cari barang tersembunyi di atas katil.  Ialah treasure hunt Jalan 3 hari tu tak menang apa.. (mana nak menang, belum apa2 dah quit!)
With love and sign by yours truly lagi.. 
Terima kasih Ayang... i really really like it! MashaaAllah.  Apa? Nak tau apa hadiah si dia? aahaaaa.. kasi pantun teka-teki sikit ya.  " Ular melingkar di pokok ceri. Terkejut melolong hilang suara.  Apa melingkar di tangan kiri. Brand Poh Kong ala ala Pandora?  " Jawab.. sila jawab!
Morning uols.. Assalam.  Breakfast in bed sahajalah sambil ngadap handphone.  Nak balik cepat nih.  Anak2 dan emak yang di tinggalkan di rumah.. breakfast apa hari ini agaknya.    

" Kami breakfast roti canai abang beli lepas balik mengaji tadi.  Wan dah sarapan dan kakak dah siapkan wan... " kata cik kakak via phone. Wahhh... dah boleh diharapkan.  (Kalau tahu .. dah sampai Bali dah mak... hehhehe.. over mak kamu nih!)  Anyway, alhamdulillah... terimakasih anak2! <3 <3

Special Thank you :  Thanks to my sister, abang JO dan anak2 Icha dan Shakir yang sanggup menemankan mereka yang ditinggalkan semalaman walau pun terpaksa balik lewat3 malam. Appreciate it so much.. love you all!

Apa lagi.. mari balik.  Gantung apa yang patut..

Susun sikit apa yang nak di susun
Scenery luar tingkap.. stesen keretapi, bangunan Daya Bumi, KL tower pun nampak.. Scenery malam takde.. malamnya hujan. 
Bangunan lama ~ sentiasa di hati
Corporate support.. i suka


Special dedication untuk mr hubby yang tercinta. Terimakasih di atas hadiah istimewa buat menghilangkan lelah sepanjang tahun. Thanks for a lovely night. Jalan2, makan2 cuma sorry .. mood takde nak tengok wayang. Peace.. V

Thanks for all this sweet surprise. Nampak garang, misai melintang.. tapi dalam hati ada taman sepadang.  So sweet of you...  <3

Anyway, hanya Allah swt sahajalah yang dapat membalas semua kebaikan yang diberikan ini. Semuanya kerana Allah... hanya Allah.. aaminnn..
Doakan semua yang baik2 untuk kami berdua. 

Aaminnn
Verdict :  Kunjungan ke Best Western kali ini sedikit mengecewakan kerana belum apa2 lagi... remote TV dah kong.. sampai siap panggil technician dalam bilik.  Ingat TV dah rosak.  Apa kes! Lepas tu naik atas weighing scale..tak bergerak pun angkanya.  Takkan dah kurus like a feather kot.  Tekan torch light.. tak menyala. Black out kah? hahahha... tak black out, in case kalau hotel black outlah!  

Pergi ke garden and swimming pool esoknya untuk menggamit memori lama ketika Best Western baru dibuka satu waktu dulu.. auww! oh no! dah nampak "wash out" suasana santainya walaupun masih ramai yang melepak seperti dulu. How times flies.  SubhanAllah..    

#throwback
http://touch-down-norehanayat.blogspot.com/2013/04/honeymoon-di-best-western-premier-dua.html

My favourite photo.. " my man " tajuknya.. hahaha  #throwback
Moral of the story :  Akibat bateri remote TV, bateri weighing scale, torch light dua tiga biji yang tidak di periksa dan di ganti.. mood 1/2 hilang. Gara2 bateri!  Mujur ada surat khabar pagi dihantar di depan pintu.. membuatkan hati sedikit lega. Dan jangan lupa untuk ke "meeting room "nya. Bukan untuk bermesyuarat ya tetapi untuk melihat koleksi  foto2 travel  yang menarik yang dipamerkan di sana buat santapan mata dan minda. 




Kata si dia ~ "Masa kita baru berkahwin dulu, kurang berkesempatan nak bawa kemana2 kerana asyik bekerja, bekerja dan bekerja serta asyik menyimpan demi tanggungjawab pada semua. Kini bila anak2 sudah besar panjang dan bernafas sedikit lega.. kita ambillah kesempatan ini untuk menggembirakan yang tersayang dan sama-sama berkasih sayang "

Mode : Terharu.. sob sob sob <3

Till we meet again..  Happy 24th anniversary!

ALHAMDULILAH

Comments

Popular posts from this blog

Dari Sekinchan ke Tanjung Karang.. jom cari kerepek!

Awas.. Kata pujian kepada anak-anak kecil

Nak pakai apa dikolam renang?