Pekena antibiotik 47 Ronin

As salam..

May all the readers be at peace and in a good health 
Eat well and also sleep well

Mode: Intro ala-ala K-drama la pulak

Maka bersenanglah hati semua.  Alhamdulillah

Special entry dedication for .... " ownself "
Diri sendiri? ha.. aa lerrr...
Sendiri buat, sendiri baca.  Gini pun ade.  Suka hatilah kan.  sendiri tuan tanah.  Apa ada hal!
Semoga bertambah sihat.. amiinnn
Dedikasi ini sebagai peringatan kepada diri sendiri yang sering leka, lupa dan lagho dengan urusan duniawi dengan istilah senang bicara "kembalilah ke jalan yang benar" .. 

Allah swt berfirman :
“Dan ketahuilah bahawasanya harta dan anak itu sebagai ujian; sesungguhnya Allah pada sisi-Nya itu adalah ganjaran yang besar.” – [Surah al-Anfal : 28]

“Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar.” – [Al-Baqarah 2:155]

Bukankah Allah sayang kepada orang yang bersabar dan menerima ketentuan-Nya dengan hati yang tenang dan redha?

Aikk.. dedikasi apanya ni.  Dedikasi untuk diri sendiri yang baru baik dari "bertambah sihat". Berjaya bersabar sedikit  apabila diduga dengan ujian yang kecil dan hampir sedikit "alpa" menguruskan keluarga apatah lagi bonda yang disisi yang bergantung harap kepada kita akibat mengutamakan diri yang lelah tak berkudrat. 

Alhamdulillah.. saya memang jarang selsema, batuk mahupun demam.  Namun apabila "bertambah sihat-bertambah sihat" setahun  sekali ini.. bangun pun seakan tak berdaya

Patah tumbuh hilang berganti.  Memori bubur kayu manis kaklong semasa mak demam tahun lalu telah diganti dengan bubur kasih sayang dari kakak pula.  Dengan 1st attempt gulai asam pedasnya dan "special serving meals" untuk wan membuatkan wan makan bertambah2 .   Thanks cik kakak, en abang dan ms little serta mr hubby yang banyak membantu. Love you all hingga ke hujung nyawa!
Terimakasih mak uda dan anak-anak di atas kiriman "beet root" untuk diet mr hubby. Whaaa... sangat merah jusnya mengalahkan buah naga
Buah lobak merah mangsa yang telah di salah sangka.. hahaha
Terima kasih mr hubby di atas kehadiran raja ini yang sangat dinantikan


Dan terimakasih juga buat seorang sahabat yang beria-ia mengirimkan buah harumanis yang jauh datangnya dari Perlis ini.  Katanya bila makan teringatkan kepada kawan-kawan.  Sekali lagi jazakallah Hajjah!

SubhanAllah

Alhamdulillah.. dengan penyerahan kepada-Mu Ya Allah, sedikit kesabaran dan bantuan serta kasih sayang dari mr hubby, emak dan anak-anak dan yang paling utama ialah sabda Rasulullah SAW yang selalu berlegar di hati seperti yang saya copy-pastekan ini menjadikan sakit yang tak seberapa ni "indah"

Rasulullah SAW bersabda, "Tidaklah seorang muslim menderita sakit kerana suatu penyakit melainkan Allah menggugurkan kesalahan-kesalahannya dengan penyakit itu, sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya". (HR Bukhari, Muslim)

Dari Ummu Al-Ala', dia berkata : "Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam menjengukku pada masa aku sedang sakit, lalu baginda berkata. 'Gembirakanlah wahai Ummu Al-Ala'. Sesungguhnya sakitnya orang muslim itu membuatkan Allah mengampunkan dosa-dosanya, sebagaimana api yang menghilangkan kotoran pada emas dan perak". (HR Abu Daud)

Namun bak kata ms little kepada ayahnya " mak sihat balik lepas pekena antibiotik 47 Ronin! "

47 Ronin?  Apakah... hahahaha..

An article copy paste from Wikipedia, the free encyclopedia




47 Ronin is a 2013 American fantasy action film depicting a fictional account of the forty-seven Ronin, a real-life group of Ronin (masterless samurai) in 18th-century Japan who avenged the death of their lord (stories, plays and other dramatic performances of the 47 Ronin story are commonly referred to as Chūshingura in Japan). Produced by Universal Studios, the film was directed by Carl Rinsch and stars Keanu Reeves and Hiroyuki Sanada. Filming started in Budapest in March 2011; it moved to Shepperton Studios in London and was concluded in Japan.

P/S : Tak payah translatekan lah ya.. saya tak rajin. Maaf!

Verdict : Walaupun filem ini tak box office.. who cares!  As long as the actor ialah  Keanu Reeves + fantasy action movie + cerita berlatarbelakangkan Japan .. kira ok lah tu..  dan dapat relax sambil JOM nonton dengan keluarga tersayang.  I will be fine..
Terimakasih di atas kunjungan.  Membuatkan yang uzur tersenyum suka, yang "bertambah sihat" tersenyum sokmo melihat gambar ini

Haish... angin lintang dari  belah kanan.  Isya kena tiup dulu.. hihihi

Wuuuuu... angin pukang dari belah kiri.. hahahha
The GANG.   Dulu kini dan selamanya

MashaAllah!
Thanks Allah swt for giving me a good health and a smile back to my sickening face.. ameeen

Comments

Popular posts from this blog

Dari Sekinchan ke Tanjung Karang.. jom cari kerepek!

Awas.. Kata pujian kepada anak-anak kecil

Nak pakai apa dikolam renang?