Sabah - Mamutik & Manukan Island Pt 1

Assalam....

Selamat 2014!

Hari-hari di Sabah membawa kami ke Pulau Mamutik untuk aktiviti snorkeling, para sailing dan sea walking 3 mtrs underwater.  

Melihat keterujaan anak-anak, mr hubby (a licence diver) dan saya sendiri untuk "terjun" ke air yang jernih membuatkan ekspedisi ke dua buah pulau iaitu Pulau Mamutik dan Pulau Manukan memanglah sangat-sangat dinantikan..

Cuaca yang cerah dan langit membiru menyambut kedatangan kami apabila private boat yang kami sewa terus laju membelah lautan menuju ke jeti. Dengan bayaran sewa RM200 untuk ke dua buah pulau memanglah amat berbaloi.  Ini termasuklah sewa life jackets dan spec gogle bagai..  Jurumudi menunggu kami semasa di Mamutik dan setelah habis aktiviti membawa kami ke Manukan pula.

Dan amatlah terkejutnya saya apabila menjengah ke meja sebelah .. pemandangan yang tidak asing lagi apabila saudara sepupu kami with their whole bunch of  anak beranak cucu menantu juga turun ke Sabah untuk mengakhiri percutian akhir tahun 2013.  Hahahaha...  What a small world indeed!

Guess who?

Hajah Salmiah, Jimah, Kak Midah and me. Actually they're my second cousins.  Our late fathers were cousin.   We live nearby as a neighbour cum relatives  in KKB..  hahaha..  we know not but Allah swt knows..

Deep sea water.. come to us baby!  Dah ready dan tak sabar nak keceburrr...

Let's explore the sky via para sailing.. RM140 for a couple.  Such an amazing experience too..



Video amateur untuk touch-down sepanjang jalan kenangan di Pulau Mamutik..  sila klik ya!

Untuk yang berhajat menghabiskan percutian ke sini saya akan ceritakan nanti di entri mendatang "how we get there" dan "affordable budget" untuk semua..

Kita akan turun ke laut dalam pula untuk sea walking untuk entri berikutnya dan seterusnya meneruskan perjalanan ke Pulau Manukan pula. Such an interesting and awesome journey!

Diantara salah satu bukti kebesaran Allah swt ialah dengan melihat keindahan dan pemandangan laut yang luas dan dalam.. mashaAllah subhanaAllah.. syukur alhamdulillah..

NEXT..

Comments

Popular posts from this blog

Dari Sekinchan ke Tanjung Karang.. jom cari kerepek!

Awas.. Kata pujian kepada anak-anak kecil

Nak pakai apa dikolam renang?