Salam Maal Hijrah.. 22 years what a bless!

Sebelum saya " fly away " hari Sabtu ni ke Saigon..  (unusual without mr hubby)  saya nak buat special dedication for the one and only my mr hubby.  Boleh??  


Dear mr hubby...  am sorry because this year for our 22nd anniversary i tak bagi kad as usual.. don't be upset ( hari tu you ada tanya)  you know why???  sebab tuan punya TANAH ni nak dedicatekan whole entri ni for you today....


H  A  P  P  Y    22ND    ANNIVERSARY !!

** 22 yrs ago.. we ride a journey together
** and we still ride the same journey together
** again.. here we are riding the journey together
with this beautiful bunch of kiddos also together
our family 2012

I hope we still riding ( BMW ke.. Ferrari ke.. a Duccati ke.. i don't mind.. ahaks ) a life and love journey together for years ahead... thanks for all the  bittersweet and lovely years!  Alhamdulillah..  May Allah swt bless us always.. amin

dalam hati ada taman.. still blossoming
** sorry.. di atas foto2 syok sendiri antara saya dan dia... haish! ada korang kisah..

Untuk anak-anak dan silent readers sekalian sedikit petikan yang di copy paste dari tulisan bertajuk Tuntunan Bertaubat kepada Allah SWT oleh Dr. Yusuf al Qaradhawi *

Keutamaan apalagi yang lebih besar dari pada orang yang bertaubat itu mendapatkan ampunan dari Allah SWT , hingga keburukan mereka digantikan dengan kebaikan?


Dan dalam penjelasan tentang keluasan ampunan Allah SWT dan rahmat-Nya bagi orang-orang yang bertaubat.

 Allah SWT berfirman:
"Katakanlah: "Hai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (QS. Az-Zumar: 53)
Ayat ini membukakan pintu dengan seluas-luasnya bagi seluruh orang yang berdosa dan melakukan kesalahan. Meskipun dosa mereka telah mencapai hujung langit sekalipun.

 Seperti sabda Rasulullah Saw:

"Jika kalian melakukan kesalahan-kesalahan (dosa) hingga kesalahan kalian itu sampai ke langit, kemudian kalian bertaubat, niscaya Allah SWT akan memberikan taubat kepada kalian." (Hadis diriwayatkan oleh Ibnu Majah dari Abi Hurairah, dan ia menghukumkannya sebagai hadis hasan dalam kitab sahih Jami' Shagir - 5235)

Kesimpulannya dari saya:  Sesungguhnya Allah swt Maha Pengampun lagi Maha Penyayang... siapalah kita hamba Allah yang kerdil ini untuk tidak menyedari dan tidak memaafkan hamba-Nya yang lain serta hendaklah juga kita mengambil iktibar dari setiap kesalahan yang terjadi.  Saling memaafkan dan berbaik-baik semula adalah lebih baik.


* sedikit petikan
Judul Asli: at Taubat Ila Allah
Pengarang: Dr. Yusuf al Qardhawi
Penterjemah: Abdul Hayyie al Kattani
Penerbit: Maktabah Wahbah, Cairo
Cetakan: I/1998


S  A  L  A  M     M  A  A  L     H  I  J  R  A  H    1434H

Comments

  1. HAPPY 22ND ANNIVERSARY..melangkah bersama hingga ke penghujung nyawa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dari Sekinchan ke Tanjung Karang.. jom cari kerepek!

Awas.. Kata pujian kepada anak-anak kecil

Nak pakai apa dikolam renang?