We met when we were 13..

As salam

Ini adalah entri terlambat update namanya ..

Dah terlambat, terlewat pula melawat entri blogger semua dengan pelbagai ragam dan coretan ikhlas jauh dari hati anda semua.  Persahabatan di alam maya mengikat kita dalam ukhuwah Islamiyah dan ukhuwah fillah* bersilaturrohim. Saling selalu kenal tapi tak pernah mengenali. Kita tak pernah bersua muka malah ada yang tak pernah kenal langsung kerana "they never follow me but only me follow them ".. acaner tuh? hahaha... kesian kan... namun walau apa pun, anda blogger semua senantiasa dekat di hati.  Moga kita senantiasa dirahmati dan diberkati.  Ameen...  In shaa Allah

Dedikasi buat aTie Yusuf adik blogger dari Tawau ~ Bersabarlah dik.. PJJ akan membuatkan ikatan kasih sayang aTie sekeluarga bertambah erat lagi. Semua di dunia ini hanyalah pinjaman semata. Hanya Allah swt milik yang abadi.   Jemputlah ke laman Mae Fah Luang ahkak berkali2 kalau ia bisa menghilangkan rawan di hati.  Salam sayang untuk Pa'e.. :) 

JOM kita raikan entri kali ini.  Entri meraikan kenalan lama.  Ajakan "bidan terjun" oleh rakan blogger saya Che Ta untuk gather2 bersama sahabat SPM 82 meraikan hari jadi Kak su  dan Su yang jatuh pada awal April akhirnya menjadi kenyataan.

Grup wasep SPM 82 menjadi perantara merapatkan persahabatan kami.  Ada yang datang bersama suami, bersama isteri, bersama anak-anak dan ada yang datang "Bengawan Solo" ..

Antara yang sempat hadir. Penulis tiada dalam gambar.
I told my daughter who accompanied me that day that i first met most of them when i was  13.
My 12th years old  daughter.  Nearly at the same age as us 37 years ago..
"Oh mom... really?" she said.   "Oh yes.. we did met when we were 13..."   We were in the same class. Kak Su, Su, Ita and me.  Mula belajar memasak dan menjahit beretika bersama-sama di dalam bilik Sains Rumah Tangga.  Indahnya kenangan. Kenangan manis yang tiada galang gantinya masih segar dalam ingatan saya.

Alhamdulillah.. walau usia kami kini, akan dan sudah menjangkau 50 tahun, pe el dan perangai tetap sama seperti dulu cuma hanya saiz agak berbeza sikitlah.   Tak banyak mana pun, kiranya dulu berpinggang kerengga tapi kini upgrade ke semut ipoh kot ..hahaha... sendiri mahu ingatlah. Mind you.. Bukan pinggang panda ya!

Su dan hubby en Azman, Dollah, Icam, Amran dan Sam
Yummeh!  VSC kek birthday sponsored by chef Che Ta

Selamat panjang umur dalam keberkatan Kak Su dan Su.  Happy 15th!!

L-R ~ Kak Su, penulis, Ita, Su, Amran, Sam dan Icam

Tasek Shah Alam menjadi saksi pertemuan kami walau pun kami sudah pernah bertemu berkali-kali sepanjang lebih 37 tahun ini kecuali Sam yang baru sahaja dijejaki.

Nasi minyak special  dimasak oleh Chef Icam.  

KFC oleh Su.. nom nom nom

Spaghetti goreng oleh Kak Su..perghhh

Terima kasih daun keladi, balik siap tapaw lagi.. :D
Pelbagai cerita berkongsi rasa

Rindu saat ini lagi

In shaa Allah akan berkumpul lagi di kesempatan yang lain.  Moga persahabatan ini akan kekal sehingga hayat dikandung badan.   Moga ingatan kita akan tetap segar seiring usia yang semakin senja untuk mengingati sahabat semua.  Atau perlukah kita menempah nama di baju masing2 (kot takut lupa nama sendiri .. hehehe..) 10, 15 tahun lagi.  Moga ada kudrat kita dalam kebaikan. Ameen..

Firman Allah swt:

“Sesungguhnya orang yang beriman itu bersaudara.”
[Qs.49 (al-Hujuraat):10] 


*Ukhuwah Islamiyah (persaudaraan Islam) / ukhuwah fillah (persaudaraan kerana Allah) ialah segugusan perasaan saling hormat menghormati, percaya mempercayai, mahabbah dan kasih sayang antara sesama individu atas asas aqidah Islamiyah, atau iman dan taqwa. 




TILL WE MEET AGAIN

Comments

  1. salam kak...amboii terharu den..siap ada kata nasihat.. akan ku semat dlm hati..moga PJJ kmi dipermudahkan...hihi..
    seronok nya ye kak ada perjumpaan geng2 SPM.. mesti byk cerita & kenangan.. anak2 pun dah besor... sambil mkn2, santai mengimbau memori persekolahan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Dari Sekinchan ke Tanjung Karang.. jom cari kerepek!

Awas.. Kata pujian kepada anak-anak kecil

Nak pakai apa dikolam renang?