Penang ~ Bukit Bendera Pt 1

Assalaam..

Sejak era kakak saya menetap di Sg Dua dahulu sehinggalah bila dah ada anak lima pun kami masih juga sering berulang-alik ke Penang.  Namun ini adalah kali pertama kami menjejakkan kaki ke Bukit Bendera. Orang kata tidaklah lengkap perjalanan ke Penang jika tidak sampai ke puncak Bukit Bendera itu dengan menaiki keretapi kabel. JOM!



Sila klik video nih.. rakaman syok sendiri naik keretapi kabel ke Bukit Bendera.. aahaaa.. kak long kak ngah.. peace!

P/S ~ please abaikan "enter frame" mat "Van Deutch" dan "Van Dijk" dua orang kat belakang saya tu.. tak perasan pun! huhu..


Verdict ~ Keretapi kabel ni laju .. dah laju sangat tak dapatlah nak menghayati  pemandangan di kiri dan kanan hutan belantara di luar tu. Tak nampak dinasour dalam hutan tu pun... ini kisah benar.. hmmm.. hampa..






Penang (island) hills are already stressed, some botak-ed & many won’t be left alone by itchy hands & profiteering minds in the coming days.

Penang Hill Railway’s century old train cable system & old trams of slow, unforgettable experiential ride were replaced by Speedy-Gonzales Fridge Trains of yearly breakdowns without much resistance from LGE Cosmopolitan Frenzied Minds (this the state gone has to bear the blames, not Yenny Yen Yen).


Nantikan entree Penang Hill yang berikutnya..

TUNGGU!

Comments

Popular posts from this blog

Dari Sekinchan ke Tanjung Karang.. jom cari kerepek!

Awas.. Kata pujian kepada anak-anak kecil

Nak pakai apa dikolam renang?